سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منتظران ظهور مهدی (عج):(Adventist mahdi(aj
این وبلاگ جهت ترویج مهدویت ،آگاهی وروشن سازی همه ی مسلمانان جهت رسیدن به کمال معنوی در راستای ظهور امام زمان (عج) تشکیل شده است .اللّهم عجل لولیک الفرج

به نام خداوند بخشنده ی مهربان 
سلام
دوستان مطالب شباهت غیبت حضرت موسی علیه السلام وامام زمان(عج) را بعد از این که کامل خوندید برداشت خودتون را از این مطلب بنویسید .
ما میخواهیم با هر مطلبی که نوشتیم یک قدم خودمان را به امام زمانمان نزدیک کنیم 
برترین نظر نوشته خواهد شد با نام همان شخص 
دوستدار شما

اللهم عجل لولیک الفرج

 




      

خدای تعالی توسط آن فقیه وحی فرستاد که:«من به خاطر این سپاسگزاری وشکر بنی اسرائیل،ده سا ل دیگر از مدّت غیبت راکم کردم وفرجشان تاسی سال  دیگر می رسد.»

این بار بنی اسرائیل در مقام سپاسگزاری گفتند:هر نعمتی که به ما رسد از ناحیه خدای مهربان است .

باز خدای تعالی وحی فرستادکه :«به ایشان بگو:من ده سال دیگر از آن مدّت را کم کردم وفرجشان بیست سال دیگر می رسد».

بنی اسرائیل مجدداً عرضه داشتند:هیچ کس جز خدای منّان نمی تواند به کسی خبری برساند.»این بار هم مورد لطف پروردگار قرار گرفتند و وحی آمد که:«من مدّت باقیمانده را فقط ده سال قرار دادم».

در این هنگام بنی اسرائیل که طبعاًاز شدّت شوق وشادی صدایشان به گریه وزاری بلند شده بود عرضه داشتند:بدیها را هیچ کس غیر از خدا نمی تواند رفع کند.

وحی رسید که:«ناراحت نباشید ؛من همین آلان اجازه دادم که فرجتان برسد.»

این جا بود که حضرت موسی علیه السّلام با سنّی نزدیک 80 سال سوار بر الاغ ،از دور ظاهر گردید.در آن زمان ایشان تازه از مدین برگشته بود.وقتی که به جمعیت رسید،سلام کرد.آن فقیه حضرت را شناخت،امّا می خواست بنی اسرائیل هم به ایشان شناختی پیدا کنند،لذا عرض کرد:

اسم شما چیست؟فرمود:«موسی».

عرضه داشت: فرزند که هستی؟

فرمود:«پسر عمران».

پرسید: کدام عمران؟

فرمود:«قاهث بن لاوی بن یعقوب».

عرض کرد: برای چه تشریف آورده اید؟

فرمود:«من آلان با رسالت الهی آمده ام ومبعوث شده ام».

در این جا آن فقیِه با معرفت و وظیفه شناس از جا برخاست ودست حضرت را بوسید وایشان هم وارد جمع بنی اسرائیل شد ونشست وبا حضور خود وفرمایشات خویش آنان را خشنود کرد ودستورات لازم را داد.

بعد هم به آنان فرمو:«متفرّق شوید».

واز همین زمان ظهور حضرت موسی آغاز شد، که البتّه فرج نهایی بنی اسرائیل زمان غرق شدن فرعون بود که پس از 40 سال اتّفاق افتاد و تا آن وقت باز هم بنی اسرائیل در فشارها ی فرعونیان بودند،ولی به خاطر حضور موسی این فشار ها کمتر شده بوده(1)...

--------------------------------------------------------------------------------

1- ماجرای غیبت وظهور حضرت موسی علیه السّلام را از کنار هم گذاشتن چند آیه وحدیث به این صورت در آورده ایم . مدارک این آیه واحادیث از قرارند:سوره هود،آیه 72.

کمال الدین ،ج1،ص145،ح12،وص152،ح14.

بحارالانوار،ج52،ص131،ح34.از تفسیر عیّاشی،ج2،ص154.

------------------------------------------------------------------------------

رونوشت :عطش انتظار «محمدیوسفی» 
منبع:navayemontazeran.parsiblog.com

 




      

قرار گذاشتندکه به بیابان مشخصی بروند ودر آن جا مجلسی تشکیل دهند وایشان راجع به موسی علیه السّلام بر ایشان سخن بگوید.در آن مجلس که شبی مهتابی برگزار شد،آن فقیه اوصاف حضرت را بیان می کردواز نزدیک شدن ظهورش خبر می داد.در این بین موسی علیه السّلام که جوانی 28 ساله بود،سوار بر استری که روپوش خز بود،به نزدشان آمد.او که همراه جمعی از فرعونیان برای تفریح از کاخ سلطنتی خارج وخودش را از آن جمع کنار کشیده بود،به طرف بنی اسرائیل آمده بود.

وقتی آن عالم ایشان را دید،حضرتش را شناخت ؛لذا از جا برخاست وخود را بر پاهای او انداخت وآنها رابوسید وعرضه داشت«خدا را شکر که از دنیا نرفتم وشما را زیارت کردم».

بنی اسرائیل تا این منظره را دیدند،دانستند که آن شخص همان قائم آنهاست ،پس خود را در درگاه الهی به خاک مذلّت انداخته وسجده نمودندواو را شکر کردند.در این جا موسی علیه السّلام فقط فرمود:«امیدوارم خدای تعالی فرج شما را تعجیل فرماید».

واز چشم آنها مخفی شد این اوّلین غیبت حضرت موسی از اهل وقومش بود که 28سال طول کشید .

از این به بعد غیبت دوم آن حضرت شروع شد و حدود 45 سال به همین منوال گذشت. در این زمان که سنّ ایشان به حدود 70رسیده بود روزی «قبطی»ً را که با یک اسرائیل درگیر شده بود کشت واین قضیّه برای او گرفتاری درست کرد،به طوری که مجبور شد از آنجا فرار کند وبه«مدین»برود.در انجا 10 سال در خدمت «شعیب»بود وپس از آن به سمت مصر باز گشت. از طرفی در این مدّت فشار ها بر بنی اسرائیل بیشتر شد و اوضاع بر آنها سخت تر می گذشت،به طوری که دوباره آن شخص فقیه مخفی شد.

باز بنی اسرائیل سراغ اورفتندوگفتند:«ما نمی توانیم مخفی بودن تو را تحمّل کنیم».

این بار هم به بیابانها رفتند،او هم آنان را با کلمات خویش آرامش داد،ولی تصمیم گرفتند که 40 روز در درگاه الهی گریه وزاری کنندتا خدا برای آنان فرجی برساند این کار را تا 39 روز انجام  دادند،در شب چهلم آن فقیه به آنان اعلام کرد که خداوند می فرمایدکه:«چهل سال دیگر فرج خواهد رسید».

تمام بنی اسرائیل به خاطر نعمت بزرگ وفرج وگشایش الهی که موجب شده بود بیش از 150 سال از غیبتشان کم شود،خدای را شکر وسپاس گفتند وزبانشان به حمد گویاشد.

ادامه دارد.....

قبطی:همان فر عونیان که از قوم او هستند.

منبع:navayemontazeran.parsiblog.com

گل تقدیم شما




      

حضرت یوسف علیه السلام هنگام وفات خود،شیعیان واهل بیت خویش را جمع کردوبعد از حمد وثنای الهی از فشار هایی که بر آن ها وارد خواهد شد مطالبی بیان کرد وفرمود:«در آن فشار ها ومصائب مردان کشته می شوندوشکم زنان باردار دریده می شودونوزادان پسر را سر می برند،تا زمانی که خدای حق تعالی حق را به دست قائم(حضرت موسی علیه السلام)که از فرزندان «لاوی بن یعقوب »است آشکار خواهد نمود.این شخص خصوصیاتی دارد از جمله این که او مردی گندم گون وقد بلند است.

وخلاصه مقداری از خصوصیات ایشان را آن جا بیان فرمود.

وقتی که حضرت یوسف علیه السلام وفات کردغیبت انبیاءوحجج الهی شروع شد وفشارها ومصائب بر بنی اسرائیل آغاز گشت.آنهاهم در انتظار قیام قائم خود،حضرت موسی علیه السلام بودندومی دانستند تا چهارصد سال بایستی فشار ها را تحمل کنند تا فرجشان برسد.

حدود 110 سال گذشت،در این هنگام موسی به دنیا آمدوبنی اسرائیل به واسطه عالمی که داشتند.خبر دار شدندکه ایشان متولد شده است.وعلائم ظهور حضرتش را دیدندودر جستجویش بر آمدند،اما چون خانه فرعون پرورش می یافت اثری از او نمی یافتند.از طرفی وقتی فرعون متوجه شد که بنی اسرائیل منتظر پیامبرشان هستند ،بر فشار و اذیت آنان افزودوحتی در صدد دستگیری فقیه وعالمشان بر آمد؛لذا او هم خود را مخفی کرد.

در این هنگام بنی اسرائیل شدّت پیدا کرده بودواز ایشان چون بردگان کار می کشیدند،بنی اسرائیل با عالم خودار تباطی بر قرار کردند وپیام دادندکه ما همیشه در سختیهاخودمان  را با کلمات وسخنان تو تسکین می دادیم،حال که مخفی شده ای وبرایمان «حدیث» نمی گویی چه کنیم؟ادامه دارد

رونوشت:عطش انتظار «محمد یوسفی»

منبع:navayemontazeran.parsiblog.com




      

                                       به نام خداوند بخشنده ی مهربان   

این وبلاگ منتظران مهدی (عج) فقط جهت آشنایی با امام زمان (عج)وقضایای تکان دهنده میباشد

تا شاید قلوب ماشیعیان را نرم کند،تا یک صدا ویک دل نماید به طوری شویم که همه برای ظهور امام زمان(عج) قدمی برداریم

در این وبلاگ قصد دارم مطالب ومنابع معتبری گرداوری کنم تا همگی آمادگی ظهور داشته باشیم

وما هم از کسانی باشیم که در ظهور آقا نقشی داشته باشیم وبه امید خدا ویاری امام زمان(عج)مسلمانان را از چنگال طاغوتیان نجات دهیم .

ازشما دوستاران خواهشمندم مرا یاری کنید، محتاج دعای شما،اللهم عجل لولیک الفرج





برچسب ها : مقدمه  , 
      
   1   2      >